{{#image}}
{{/image}}
{{text}} {{subtext}}
   

 

Ģērmanis GIGA

Pats labākais dzīves skolotājs – pieredze. Ņem, protams, dārgi,bet paskaidro saprotami.


 

Citi raksti par šo tēmu

Esi vesels

Pēc svētkiem – saprātīgi un bez trakām diētām

Ginta Rubene

Ziemassvētki – tās ir neskaitāmas ciemošanās pie radiem un draugiem, saviesīgi pasākumi un bagātīgi svētku galdi un brangi mielasti, kas, protams, nepaliek bez sekām un liek vaļīgāk palaist jostu. Daudzas pēc  svētkiem steidz izzināt un izmēģināt dažādas brīnumdiētas, kas bieži vien diemžēl nedod cerētos rezultātus.

Ja svētkos sanācis pārāk aizrauties ar deviņu ēdienu baudīšanu un vēlies atbrīvoties no negribētajiem papildu kilogramiem, nav nepieciešams pievērsties ekstremālām un bieži vien neefektīvām diētām. Ievērojot šos sešus vienkāršos padomus, jau Vecgada vakarā jutīsi, ka kleitā ielīst ir vieglāk un ka šobrīd pārāk ciešo bikšu jostasvieta jau kļuvusi nedaudz brīvāka.

Lasīt tālāk ...

PARAKSTU VĀKŠANAI PAR BISFENOLA A AIZLIEGŠANU PĀRTIKAS IEPAKOJUMOS PIEVIENOJAS LATVIJAS ĀRSTU BIEDRĪBA UN ĶĪMIJAS PROFESORS IVARS KALVIŅŠ

Iniciatīva tiks iesniegta Latvijas Republikas Saeimā

Kādēļ vēža un diabēta pacientu skaits pēdējo 15 gadu laikā ir dubultojies? Mēs cīnāmies ar sekām – slimībām cenšamies likvidēt simptomus, bet pārāk maz aizdomājamies, kas ir šo slimību cēloņi. Mūsu veselības cēlonis primāri ir meklējams veselīgā dzīvesveidā. Viens no lielākajiem slimību cēloņiem ir toksiskās vielas, kuras mēs ik dienas uzņemam kopā ar pārtiku.
Viena no šīm vielām ir bisfenols A jeb BPA.

Lasīt tālāk ...

Vērtīgā minerālviela magnijs - mieram un labsajūtai visos vecumos

Magnijs ir organismam vitāli svarīgs mikroelements, kas nepieciešams visu orgānu sistēmu un funkciju veiksmīgai darbībai, jo iesaistās aptuveni 300 dažādos būtiskos organisma procesos. Diemžēl stresa un slodzes apstākļos, ko skolēns izjūt diendienā, tas no organisma strauji zūd. Kā atpazīt magnija deficītu un ko darīt, lai no tā laikus izvairītos, stāsta Rīgas Stradiņa universitātes asociētā profesore, Latvijas Pediatru asociācijas prezidente, asoc. prof. Ilze Grope.

Lasīt tālāk ...

Fiziskas aktivitātes ziemas sezonā

Kārtējās sezonas maiņa ir notikusi. Gaišos vasaras vakarus un nomainījuši vējainie, tumšie rudens vakari, un gribas paslēpties kādā omulīgā, siltā vietā. Kādam tie būs tamborēšanas pulciņi, vai koris aktu zālē, bet kādam draudzīgs sporta klubs.

Zināms, ka ziemā imunitātei ir jābūt īpaši stiprai, lai izvairītos no saaukstēšanās un citām veselības nepatikšanām. Vislabākais veids kā stiprināt imunitāti – nodarboties ar fiziskām aktivitātēm.

Sporta klubs Veselības Fabrika ir lieliska vieta, kur pavadīt laiku uzlabojot un stiprinot veselību. Nodarbību un pakalpojumu klāsts piestāvēs jebkuram vingrot gribētājam.

Lasīt tālāk ...

Ilga un kvalitatīva dzīve, jeb kā pagarināt savu dzīves ilgumu

Daudziem no mums doma par dzīvošanu līdz 100 gadu vecumam šķiet utopiska. Jo dzīves ilgums vidējam Latvijas iedzīvotājam ir zem 75 gadu vecuma, (labākajā gadījumā), ņemot vērā to, ka vīrieši dzīvo īsāku dzīvi nekā sievietes. Par iemeslu tam ir neveselīgs dzīves veids, kaitīgie ieradumi, pārstrādāšanās visas dzīves garumā, ģenētika (iedzimtība). Visi šie faktori izraisa saslimšanas, kuras rezultātā ietekmē mūsu dzīves kvalitāti un ilgumu.

Lasīt tālāk ...

Rokassoma - vainīga pie muguras sāpēm?

Linda Kidika

Ikviena sieviete apzinās, ka somiņas nēsāšana uz viena pleca nav pareiza un veselīga, taču mediķi norāda, ka šāda somiņas nēsāšana var būt pat bīstama veselībai. Ikdienā, nēsājot somu uz pleca, sieviete sevi pakļauj riskam iedzīvoties muguras sāpēs, raksta portāls SievietesPasaule.lv.

Sievietes parasti mēdz somiņu nēsāt uz labā pleca, kas ilgstošā laika periodā var veicināt muguras sāpes. Plecu somas nēsāšana noslogo un rada nevajadzīgu sasprindzinājumu mugurkaulam, plecu daļai un muskuļiem ap labo lāpstiņu. Uzliekot somu uz viena pleca, darbojas reflekss - plecs automātiski tiek sasprindzināts un uzrauts, lai noturētu somiņu.

Lasīt tālāk ...

Valsts apmaksāta vakcinācija

Obligāti vakcinējami ir:

  • bērni - pret tuberkulozi, difteriju, stinguma krampjiem, garo klepu, poliomielītu, masalām, masaliņām, epidēmisko parotītu, b tipa Haemophilus influenzae infekciju, B hepatītu, vējbakām, pneimokoku infekciju, rotavīrusu infekciju;
  • pieaugušie - pret difteriju un stinguma krampjiem;
  • bērni un pieaugušie - pret trakumsērgu pēc saskares ar dzīvniekiem vai cilvēkiem, kuri ir slimi vai tiek turēti aizdomās par saslimšanu ar trakumsērgu;
  • 12 gadus vecas meitenes - pret cilvēka papilomas vīrusa infekciju;
  • hemodialīžu slimnieki - pret B hepatītu.

Lasīt tālāk ...

Neatlieciet vizīti pie proktologa uz nākamo gadu!

Decembrī Proktoloģijas mēneši sākas ar 45% atlaidi konsultācijai un izmeklējumam.

Kad gads tuvojas beigām, parādus der atdot ne tikai līdzcilvēkiem, bet arī savai veselībai. Ir jau reizēm grūti saņemties, jo sevišķi, ja risināma tāda delikāta problēma kā diskomforts un nieze anālās atveres apvidū. „Tā ir situācija, kad noteikti vajadzētu meklēt kvalificētu medicīnisku palīdzību,” saka medicīnas zinātņu doktors, docents, ķirurgs koloproktologs Aigars Martinsons (Lāzermedicīnas klīnika). „Mēs regulāri sastopamies ar gadījumiem, kad cilvēki aplami pašārstējas un sīku problēmu pārvērš lielā vai arī, savlaicīgi negriežoties pie ārsta, nonāk līdz ielaistam vēzim, domājot, ka tie ir „tikai” hemoroīdi.”

Lasīt tālāk ...

Kas tev neļauj aizmigt? Ieteikumi, kā doties gulēt

Līga Rozentāle

Kāda ir tava attieksme pret miegu? Tieši tāda ir arī tava attieksme pret savu veselību un visu savu dzīvi. Miegs bieži vien tiek uztverts pašsaprotami - „Pagulēšu mazāk, lai varētu paspēt vēl šo un to, izgulēšos brīvdienās!"  Taču ar šādu attieksmi tu nodari sev pāri - ja guli mazāk kā 8 stundas diennaktī, samazinās tava imunitāte un darba spējas.

Kas notiek, ja neizgulies

„Miega kvalitātei tiek pievērsta pārāk maza uzmanība," saka miega ārste Ija Cimdiņa. Viņa uzsver - ja ir traucēts miegs, tas ietekmē visas pārējās dienas kvalitāti: „Subjektīvi to var nejust, var nejusties noguris, var justies labi, it kā izgulējies, bet miegs ir bijis nepietiekams un tas tomēr var atspēlēties."

Lasīt tālāk ...

Jaunākais veselīga darba galda meklējumos

Kārlis Mārtiņš Auce

Darbam arvien vairāk notiekot pie rakstāmgalda un ar datoru, pamazām sāk aktualizēties ar to saistītās profesonālās kaites – roku locītavu sāpes, muguras un kakla sāpes un citas. Biroju iekārtojums mūsdienās ir novecojis. Jau par klasiku kļuvušie parastie biroja galdi un biroja  krēsli var ilgstoši lietojot nodarīt nopietnu kaitējumu veselībai. Sen jau zināms fakts, ka ilgi pavadīt vienā pozā nav veselīgi, it īpaši sēžot, tomēr līdz šim Latvijā nekas īsti  daudz nav darīts, lai šo problēmu atrisinātu. Rietumvalstīs šai problēmai tiek pievērsta lielāka uzmanība un  veselībai draudzīgs biroja aprīkojums, kā piemēram augstumā maināmi biroja galdi ir iekļuvuši pat stadarta IKEA sortimentā.

Lasīt tālāk ...

Citi raksti par šo tēmu

Follow veselslv on Twitter

 

 

Citi piedāvājumi