{{#image}}
{{/image}}
{{text}} {{subtext}}
   

 


Pats labākais dzīves skolotājs – pieredze. Ņem, protams, dārgi,bet paskaidro saprotami.


 

Citi raksti par šo tēmu

Distanču slēpošanas labvēlīgā ietekme uz veselību

Skaista, saulaina ziemas diena. Jūs slīdat pa piesnigušām meža takām, baudot mieru un svaigu gaisu. Kā gan labāk pavadīt brīvdienu, ja ne uz distanču slēpēm? Distanču slēpošana ir viens no populārākajiem un veselībai draudzīgākajiem sporta veidiem.

Dodies ārā un atgūsti dzīves prieku

Nesen veiktā interneta aptaujā atklājās, ka ziemā lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju jeb 70% cilvēku svaigā gaisā pavada mazāk par vienu stundu dienā. Šāda tendence ir jālabo, jo aktivitātes svaigā gaisā ne tikai stiprina imūnsistēmu un uzlabo fizisko sagatavotību, bet arī vairo dzīves prieku un palīdz atjaunoties pēc nogurdinošas darba nedēļas.

„Pēc Pasaules Veselības organizācijas datiem, 30 minūtes ilgas, mērenas un cikliskas fiziskās aktivitātes divas reizes nedēļā ir minumus, lai saglabātu normālas ķermeņa funkcijas un svaru. Uzlabojumus varēs just, ja ar fiziskām aktivitātēm nodarbosieties katru otro dienu, ” fizioterapeits Didzis Rozenbergs akcentē fizisko aktivitāšu nozīmi ikdienā.

„Distanču slēpošana ir ļoti laba sēdoša darba darītājiem, jo nodarbina apmēram 90% muskuļu - gan rumpja augšdaļu (plecu josla, rokas), gan apakšdaļu (gurni, kājas). Tā nostiprina muskulatūru, kā arī uzlabo locītavu stāvokli,” stāsta Rozenbergs. „Slēpošana nostiprina sirds-asinsvadu sistēmu, trenē aerobo izturību, kas uzlabo fiziskās darba spējas un līdz ar to paaugstina dzīves kvalitāti.”

Zemas intensitātes, ilglaicīga slodze (60-70% no maksimālā pulsa) vislabāk dedzina taukus. Aprēķināts, ka slēpjot pieaugušie stundas laikā var sadedzināt no 400 kalorijām pie zemas intensitātes slodzes līdz pat 1200 kalorijām stundā pie augstas intensitātes slodzes.

Kā izvēlēties distanču slēpošanas inventāru

Slēpošanas pamatus var apgūt dažu stundu laikā. Pirms tam nav vajadzīgas īpašas prasmes vai iemaņas. Lai slēpošana būtu vieglāka un izraisītu lielāku baudu, nepieciešams pareizais inventārs.

„Pirms iegādāties pašam savu inventāru, varu ieteikt slēpes iznomāt. Paslēpo un tad saproti, kurš solis labāk patīk. Parasti sāk ar klasisko un tad pāriet uz slidsoli. Iesācējiem labāk sākumā pirkt klasiskā soļa slēpes, jo ar tām varēs paslēpot arī slidsolī, neliekot saķeres vaskus. Vienkāršākais veids, kā noteikt sev atbilstošo slēpju garumu – klasiskajam solim 20-25 cm, bet slidsolim 10-15 cm virs auguma,” stāsta tūrisma preču veikalu „Gandrs” vairumtirdzniecības menedžeris Jānis Sīmanis.

Pirmās slēpes var ņemt somu zīmola Peltonen ražotās klasiskā soļa slēpes Delta– šo modeli raksturo laba slīdvirsma, kā arī pircējam draudzīgā cena atbilstoši kvalitātei. Pēc tam jau pakāpeniski Peltonen piedāvā modeļus ar labāku slīdvirsmu un izmantotajiem materiāliem – Astra, Acadia utt.

Īpaši jāatzīmē Nanogrip Facile Classic modeli. Šīs klasiskā stila slēpes ir ļoti pateicīgas iesācējiem, jo tām nav nepieciešama papildus vaskošana. Slēpes slīdēšanu un bremzēšanu nodrošina Nanogrip materiāla spēja kontrolēt ūdens daudzumu starp slēpes un sniega virsmu. Ražotājs Peltonen garantē, ka Nanogrip saglabās savas īpašības vismaz 2000 km bez nepieciešamības to atjaunot.

Iesācēja distanču slēpošanas inventāru iespējams nokomplektēt aptuveni 100 latu robežās – cenā iekļautas slēpes, stiprinājumi, zābaki un nūjas. Veikalos „Gandrs” atradīsi kvalitatīvas somu ražotāja Peltonen slēpes visai ģimenei – gan vienkāršiem atpūtas braucienienm, gan dinamiskai un ātrai slēpošanai sacensībās!

Izmantotie resursi:

http://www.eliesma.lv/lielaka-dala-latvijas-iedzivotaju-ara-pavada-mazak-par-vienu-stundu-diena
http://beactive.lv/public/lat/slepojam/kas_ir_distancu_sleposana/
http://www.gandrs.lv/

Citi raksti par šo tēmu

Follow veselslv on Twitter

 

 

Citi piedāvājumi