10 svarīgi jautājumi, meklējot savu īsto zobārstniecību

Igors Pļava

Nav lielākas laimes, kā atrast savu īsto cilvēku un vietu. Tas svarīgi ne tikai privātajā dzīve, bet arī citās jomās. Veselības aprūpe ir viena no tām. Zobārstniecība ir vieta, kur jādodas, lai nodrošinātu veselu mutes dobumu — veiktu higiēnu, profilaktiskas pārbaudes un saņemtu palīdzību akūtos gadījumos. Katru reizi doties uz citu vietu, vienmēr būt meklējumos un paciest apstākļus, kas rada nepatiku — tādām nevajadzētu izskatīties rūpēm par savu mutes un zobu veselību.

Ir vērts atrast savu īsto zobārstniecību, lai pēc tam izbaudītu šīs attiecības ilgtermiņā: uzticēšanos, fizisko un emocionālo komfortu, profesionalitāti un patīkamu vidi. Lai atrastu savu ideālo zobārstniecību, jāatceras — kas der vienam, ne vienmēr derēs citam, jo noteicoši ir arī subjektīvi faktori. Tāpēc Dr. Apines Klīnikas speciālisti piedāvā sarakstu ar jautājumiem, kuri palīdzēs noskaidrot, vai zobārstniecība ir piemērota tieši jums.

Dažus no jautājumiem varēsiet noskaidrot attālināti, bet vairums no tiem atbildes iegūs tad, ja tomēr aiziesiet vismaz uz vienu vizīti.

  1. Vai zobārstniecība atrodas jums ērtā vietā?

Ģeogrāfiskais faktors patiesībā ir nozīmīgāks, nekā jums šķiet. Ikvienam ir savi plāni, dienas ir steidzīgas, tāpēc negribam ceļā pie zobārsta pavadīt daudz laika, sēdēt sastrēgumos vai braukt uz citu pilsētu. Ja vien tas ir iespējams, labākā izvēle ir kāda zobārstniecība no dzīves vai darba vietai tuvākās apkārtnes.

  1. Kāda ir administrācijas darbinieku atsaucība?

Lai gan zobus labos zobārsts, tomēr nozīmīga loma ir arī administrācijas darbiniekiem, jo ar viņiem taču jākomunicē diezgan daudz. Klientu apkalpošana augstā līmenī — to vajadzētu saņemt no zobārstniecības administrācijas. Ja tā nav, tad padomājiet, vai ilgtermiņā gribat ienes savā dzīvē šādu nepatīkamu komunikāciju.

  1. Vai zobārstniecības pakalpojumi ir man pieejamā cenu kategorijā?

Cenai ir nozīme. Zobārstniecību pakalpojumu cenas atšķiras. Ne vienmēr pats labākas būs arī pats dārgākais, jo vairums zobārstniecību strāda tiešām profesionāli. Cenas ietekmē arī citi faktori. Tāpēc ir būtiski izvēlēties to iestādi, kuras cenu politika ir atbilstoša jūsu maksātspējai, jo pretējā gadījumā cietīs jūsu mutes veselība. Vizītes var tikt novilcināts vai pavisam atliktas tāpēc, ka nav pietiekami līdzekļu.

  1. Vai zobārsts un citi speciālisti kvalitatīvi padara savu darbu?

Vai zobārsts, higiēnists un citi speciālisti ir uzmanīgi, rūpīgi un profesionāli savā darbā? Vai pēc vizītes nav nekādu sūdzību un komplikāciju? Šo gan varēsiet pārbaudīt pēc pašu pieredzes, bet esiet vērīgi arī pret citu klientu pieredzi, tā var noderēt.

  1. Vai jūtos labi zobārsta vai higiēnista klātbūtnē?

Cilvēciskais faktors un simpātijas arī ir nozīmīgas. Diez vai jutīsieties labi, ja sēdēsiet tāda speciālista krēslā, kurš jums kā cilvēks nešķiet patīkams, varbūt nav izveidojusies saikne un savstarpēja uzticēšanās. Paanalizējiet savu attieksmi un sajūtas šajā sakarā.

  1. Cik daudz laika man tiek veltīts?

Par ārsta profesionalitāti un patiesām rūpēm liecina arī tas, cik gara vai īsa ir vizīte. Nereti peļņas nolūkos zobārstniecībās darbs noris kā pie konveijera. Tas noteikti nav pacienta interesēs un var radīt nepatīkamu sajūtu, arī atsaukties uz pakalpojuma kvalitāti. Ja zobārstam vai higiēnistam nav laika sarunai, nav laika jautājumiem un laipnībai, tad diez vai šī zobārstniecība ir laba izvēle.

  1. Cik ātri var tikt uz vizīti?

Kam jums savs zobārsts, ja vizīte pie viņa ir jāgaida vairākas nedēļas vai pat mēnešus? Meklējiet tādu zobārstniecību, kurā prot organizēt darbu tā, lai klientiem spētu sniegt pakalpojumu vismaz tuvāko divu nedēļu laikā. Svarīgi arī tas, kāda ir atsaucība un darba politika akūtos gadījumos. Dr. Apines zobārstniecība piedāvā SOS pakalpojumu ar pierakstu tajā pašā dienā.

  1. Vai man ir patīkama zobārstniecības vide, interjers, atmosfēra?

Videi ir liela ietekme uz mūsu pašsajūtu. Tāpēc mazsvarīgi nav arī tas, kāda ir pati zobārstniecība — interjers, ērtības, tīrība, vides pieejamība, audio un vizuālie papildinājumi.

  1. Vai jūtama pozitīva un atbalstoša attieksme no speciālistiem?

Katram būs gadījies sajust, cik nepatīkama ir nosodoša un augstprātīga attieksme no ārstu puses. Jums ar to nav jāsamierinās. Tieši bailes no nosodījuma un kritikas ir viens no faktoriem, kas kavē doties pie veselības speciālistiem, jo kaites mēdz būt arī ielaistas. Labs ārsts neliks justies jums par to neērti, bet atbalstīs, palīdzēs, sniegs rekomendācijas.

  1. Vai pastāvīgajiem klientiem ir kāda bonusu sistēma?

Izvēlei kļūt par pastāvīgo klientu vajadzētu jums nest kādu papildu labumu. Parasti tiek domāts pa īpašām klientu programmām, izdevīgākām cenām, ātrāku piekļuvi pakalpojumam utt.

Vairāk par šo tēmu: